فیلم سینمایی «نمای دور» (Long Shot) یک کمدی رمانتیک آمریکایی است که توسط جاناتان لوین کارگردانی شده است. لوین بیشتر بابت کارگردانی کمدی «۵۰/۵۰» شناخته می‌شود.

در «نمای دور» یک روزنامه‌نگار با زنی روبرو می‌شود که در نوجوانی با او رابطه‌ای عاطفی داشته، این زن حالا یکی از پرنفوذترین زنان جهان یعنی وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا شده است.

اکران نمای دور از جمعه هفته گذشته آغاز شده و افتتاحیه‌اش را با ۹.۷ میلیون دلار فروش پشت سرگذاشته است. گرچه حضور «انتقام‌جویان: پایان بازی» تا حد زیادی تمام فیلم‌های دیگری که در دو هفته گذشته روی پرده رفته‌اند را تحت تاثیر قرار داده اما نگاه منتقدان به نمای دور در مجموع مثبت بوده است.

از مجموع ۴۴ نقدی که درباره این فیلم سینمایی نوشته شده ۳۱ نقد مثبت و ۱۳ نقد میانه است در حالی که هیچ نقد منفی درباره این اثر نوشته نشده تا میانگین نمرات منتقدان به نمای دور، نمره متای ۶۷ را برای این اثر سینمایی رقم بزند.

در وبسایت راتن تومیتوز ۲۱۲ نقد درباره فیلم نوشته شده که ۸۳ درصدشان مثبت هستند و ۷۲ درصد مخاطبان این وبسایت هم نمای دور را دوست داشته‌اند.

همچنین بررسی وبسایت CinemaScore که نمرات مخاطبان پس از تماشای فیلم را ثبت می‌کند نشان می‌دهد مخاطبان به فیلم نمره B داده‌اند.

نمره کاربران وبسایت IMDb به نمای دور ۷.۲ از ۱۰ بوده و ۸۱ درصد کاربران گوگل هم گفته‌اند که نگاهشان به این اثر سینمایی مثبت است.

نیویورک تایمز – مانولا دارگیس

نمره متا: ۹۰

قرار نیست که «نمای دور» نجات‌‎بخش فیلم‌های کمدی رمانتیک باشد اما شبیه این است که به یک قلب در حال از کار افتادن آدرنالینی از لذت ناب تزریق کنیم تا دوباره به کار بیفتد… شاید تفاوت این کمدی رمانتیک با آثار رایج دیگر این باشد که با وجود حجم قابل توجه از فضای عاشقانه اما زن در این اثر قادر است قدرت و هویت خویش را حفظ کند.

یواس‌ای تودی – برایان تروییت

نمره متا: ۸۸

ست روگن و شارلیز ترون برگ‌های برنده فیلم‌اند که باعث می‌شوند حداقل برای دو ساعت حس خوبی نسبت به سیاست داشته باشید.

این فیلم حقیقتا عالی، هم یک کمدی تیزهوشانه است و هم نوعی قصه پریان مدرن که تا حد زیادی به فیلم‌هایی چون «زن زیبا» و «رییس جمهور آمریکایی» ادای دین می‌کند؛ گرچه همراه با جابه‌جایی کلیشه‌های جنسیتی.

پلی‌لیست – گریفین شیلر

نمره متا: ۸۳

در دورانی که کمدی رمانتیک‌های موفق استودیویی به نت‌فلیکس مهاجرت می‌کنند… کمدی رمانتیک ست روگن و شارلیز ترون که به درستی «نمای دور» نامیده شده … یک فیلم خوب غیرمنتظره است. یک کمدی خنده‌دار، احساسی، بی‌ریا و به‌هنگام.

اثری که هنگام دیدنش لبخند از لبان‌مان محو نمی‌شود و قادر است همه نوع مخاطبی را راضی نگه‌دارد. در عین حال در میان کمدی رمانتیک‌هایی قرار می‌گیرد که هر دو گروه جنسیتی یعنی زنان و مردان را هدف قرار می‌دهد بی‌آنکه صرفا روی یک گروه تمرکز کند. نمای دور از آن کمدی‌های معمول ست روگن نیست و البته چه بهتر که نیست.

تلگراف – تیم رابی

نمره متا: ۶۰

شارلیز ترون، بازیگری که واقعا دست‌کم گرفته می‌شود موفق شده به این اثر حال و هوایی تازه ببخشد. ترون در این نقش بسیار زنده به نظر می‌رسد؛ نقش آدمی مقید که خودش، خودش را دست می‌اندازد.

ورایتی – پیتر دبروج

نمره متا: ۵۰

«نمای دور» عجیب‌تر از آن است که رمانتیک باشد و جنبه‌های برتری‌جویی جنسیتی در آن بیش از آن است که صرفا اثری تلقی شود که به زنان قدرت می‌دهد – با این حال اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، بامزه‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از هر کمدی دیگری است که در ماه‌های اخیر اکران شده است.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه